Sport

In onze gemeente is er een tekort aan sportvloeren. We wensen slim te investeren. Met subsidie van de Vlaamse overheid willen we een nieuwe school met een nieuwe sportzaal bouwen op de terreinen rond de renbaan. Deze sporthal kan naschools, tijdens het weekend en tijdens de vakantie door sportverenigingen worden gebruikt.

‘We pakken het tekort aan sportvloer aan en investeren in een nieuwe sporthal!’

De terreinen van de renbaan worden nu hoofdzakelijk gebruikt voor het drafrennen. Dit mag zo  blijven, maar er zitten beslist nog meer kansen in voor de paardensport.  We denken bijvoorbeeld aan de bloeiende manege ‘De Schure’ die nood heeft aan een betere infrastructuur.

Op dit terrein kunnen we een Finse looppiste aanleggen met outdoor fitnesstoestellen in een groen kader zodat iedereen er veilig en gezond kan sporten. Ook de aanleg van een fietsparcours biedt kansen.

‘De terreinen rond de renbaan benutten we maximaal om onze Kuurnenaren veilig en gezond te laten sporten!’

Hoe willen we dit realiseren? Door:

• De nieuwe sportzaal van de nieuwe school naschools, in het weekend en tijdens vakanties te laten gebruiken door sportverenigingen;
  • De renbaan multifunctioneel te gebruiken voor de paardensport: drafrennen, jumping, manege ‘De Schure’ en tegelijk ook kansen te bieden voor anderen sporten;
  • Te investeren in de aanleg van een Finse looppiste met outdoor fitnesstoestellen in een groen kader op de terreinen van de renbaan.

Lopers eren overleden kankerpatiëntje Laura

Meer dan 12.000 euro heeft de organisatie van de Ezelsjogging in Kuurne de voorbije tien jaar geschonken aan het Kinderkankerfonds. Elk jaar is het een eerbetoon aan de overleden dochter van …