Cultuur

Cultuur brengt mensen samen en draagt bij tot verbondenheid. De gemeente staat het dichtst bij haar bevolking en is dus het best geplaatst om de lokale culturele dynamiek en creativiteit te stimuleren. Samen met de vele culturele en socio-culturele verenigingen die Kuurne rijk is, willen we inzetten op een breed toegankelijk en kwaliteitsvol cultuurbeleid.

‘We willen een gevarieerd cultuurprogramma dat voor iedereen toegankelijk is.’

We blijven inzetten op een gevarieerd cultuurprogramma dat voor iedereen toegankelijk is. We willen onze eigen verenigingen volop kansen bieden om aan de programmering mee te werken.

We wensen actief de ontplooiingskansen voor muziek, woord en beeld te garanderen.  Een aantal verenigingen beschikt niet over voldoende repetitieruimte. Dit mag geen obstakel zijn in hun werking.

Hoe willen we dit realiseren? Door:

• Actief kansen te bieden aan onze Kuurnse verenigingen;
  • Een gevarieerd cultuuraanbod voor jong en oud, op maat van Kuurne met focus op de kwaliteit te organiseren;
  • Ontplooiingskansen voor muziek, woord, beeld te garanderen;
  • Te voorzien in repetitieruimte voor verenigingen;
  • Een permanente beschikbaarheid van de kiosk het hele jaar door.

Lokaal harmonie wordt volgend jaar gesloopt

De sociale bouwmaatschappij Eigen Gift, Eigen Hulp die eigenaar is van de Noote wil de grond waarop de zaal staat binnenkort een nieuwe bestemming geven. Slachtoffer van deze plannen is de Koninklijke …