Lokaal harmonie wordt volgend jaar gesloopt

Op 13 augustus 2015, over deze onderwerpen: Cultuur
Koninklijke Harmonie Moed en Vlijt

De sociale bouwmaatschappij Eigen Gift, Eigen Hulp die eigenaar is van de Noote wil de grond waarop de zaal staat binnenkort een nieuwe bestemming geven. Slachtoffer van deze plannen is de Koninklijke harmonie Moed & Vlijt die daardoor dringend op zoek moet naar een nieuw repetitielokaal. Wie over een ruimte beschikt waar de harmonie terecht kan om te repeteren, kan contact opnemen met voorzitter Johan Hugelier op het nummer 0477-28.04.56.

’We zitten hier tien jaar en daar komt nu bruusk een einde aan’, vertelt voorzitter Johan Hugelier, ‘We wisten dat de Noote ooit zou worden gesloopt, maar toch zijn we verrast. Vorig jaar investeerden we in de herstelling van het plafond. Hoe het nu verder moet weten we niet. We zien niet meteen waar we met de harmonie terechtkunnen. We hebben veel opslagruimte nodig voor onze uniformen, partituren en muziekinstrumenten.’

Eind 2016 wil de sociale bouwmaatschappij de site waar nu de Noote staat omvormen tot een appartementsblok waarin 35 sociale appartementen zullen komen. Ook burgemeester Francis Benoit (CD&V) is op de hoogte van de plannen. ‘Gezien het gebouw geen eigendom is van de gemeente kunnen we er niet veel tegen doen. De gemeente laat Moed & Vlijt niet in de kou staan en belooft mee te zoeken naar een geschikte locatie.’

Hulp welkom

NICO SPELEERS - Het Nieuwsblad/Kortrijk-Waregem-Menen - 11 Aug. 2015