Schoolpremie voor kwetsbare gezinnen

Op 28 september 2022, over deze onderwerpen: Onderwijs
Kirsten Coucke

De energiecrisis zorgt ervoor dat de koopkracht bij heel wat gezinnen daalt; tel daarbij de jaarlijkse schoolkosten bij de start van het schooljaar en je weet meteen dat de maand september voor een aantal gezinnen een (zeer) moeilijke maand wordt.

Vorig jaar besliste de gemeente om de schoolpremie toe te kennen om deze extra kosten op te vangen en financiële steun te bieden aan kwetsbare gezinnen.

Kirsten Coucke, BCSD-raadslid NVA: voor een aantal gezinnen in Kuurne is een duwtje in de rug meer dan welkom bij de start van het school- en werkjaar. Vorig jaar werd de schoolpremie toegekend aan een 120 Kuurnse kinderen. De algemene kosten van leven, wonen maar ook studeren stijgt, vandaar dat we beslisten om deze premie te verlengen!

Gezinnen kunnen zelf eenvoudig nagaan of ze recht hebben op een schoolpremie via referentiebudgetten per type huishouden (zie www.kuurne.be/schoolpremie). De premie aanvragen kan via onze brugfiguren in het onderwijs of via de maatschappelijk werkers van het Sociaal Huis.