Opening Kuurnse pleinen

Op 10 oktober 2023

De laatste 2 jaar realiseerde het gemeentebestuur de grootste investering in de afgelopen 20 jaar. De centrumstraten ondergingen een ware metamorfose. De noodzakelijk nieuwe rioleringen zijn aangelegd. Het wegdek veranderde van uitzicht. De Tramstatie en het Marktplein worden heuse belevingspleinen.

Bredere voetpaden, leuke zitbanken, parking, horeca en meer groen tussen dat alles maken het aangenamer om in het centrum te wandelen,te wonen en te winkelen.

Maar die 2 jaar vroegen een grote inspanning van iedereen, burger en zeker van onze lokale ondernemers. Het was dan ook niet meer dan normaal dat we het einde van de werken vierden met een groots feest op zaterdag 16 september 2023. Een extra groot feest, want Kuurne viert haar 900ste verjaardag.

Een opening, een start van iets nieuws die mensen naar onze gemeente zal lokken, ook ondernemers die in ons vernieuwd centrum hun nieuwe zaak willen starten...want ook dit was de opzet van de investering: Kuurne aantrekkelijk maken, future proof om ondernemers aan te trekken en zo lokale economie in Kuurne te laten groeien.

Het feest startte in de namiddag met een heuse ontdekkingstocht langs de nieuwe straten en pleinen. Tijdens de wandeling konden de kinderen genieten van talloze attracties of kon je met de hele familie op een selfie bij de tram, reus Soupapke of de “I Love Kuurne”-letters. 's Avonds trok feestend Kuurne dan weer naar het Marktplein waar Regi en Dirk Stoops de werken helemaal weg speelden. Maar niet nadat het gemeentebestuur samen met het gemeentelijk feestcomité iedereen trakteerde op een Ezel of cava en 900 hotdogs. Zeg nu zelf, iedereen trakteert toch met zijn verjaardag?!