Minister Demir steunt Kuurne in strijd tegen klimaatverandering

Op 12 december 2019
Vlindertuin

Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme Zuhal Demir trekt via het klimaatfonds 22.863,39 uit voor de belevingstuin in de Vlindertuin van Kuurne. De belevingstuin bevindt zich aan de Kuurnse bibliotheek. Zo wapent de minister onze gemeente Kuurne beter tegen de klimaatverandering.

Concreet investeert minister Demir in projecten die zorgen voor vergroening en het klimaatrobuuster en biodiverser maken van de bebouwde omgeving in Vlaanderen. Meer bepaald voor Kuurne komt het neer op een investering van 22.863,39.

“Met N-VA Kuurne zijn we ons zeer goed bewust van de impact van de klimaatverandering. We moeten ons voorbereiden op de gevolgen die soms nu al zichtbaar zijn. Samen met onze coalitiepartners maken we daar ook een speerpunt van binnen het lokaal beleid. Onze urgemeester en schepenen werken elk op hun bevoegdheden samen naar een groener Kuurne. We kregen hier ook de nodige input van onze milieuraad en natuurvereniging De Vlasbek. Met de steun van onze minister zetten we alvast een stap in goede richting om met onze gemeente Kuurne groener en leefbaarder te maken”, zegt N-VA-gemeenteraadslid Jeroen Dujardin. “ Dit projec

Bevoegd minister Demir sluit zich daar volmondig bij aan.
“Steden en gemeenten die de oppervlakte lokale vergroening doen stijgen, verharde oppervlaktes verwijderen en investeren in biodiversiteit dragen in onze verstedelijkte gebieden sterk bij tot klimaatmitigatie en -adaptatie en vinden in mij een partner”, aldus minister Demir.

De steun voor Kuurne kadert in een subsidieronde van maar liefst 8,6 miljoen euro voor 69 klimaatprojecten op Vlaams grondgebied.