Lokaal economisch beleid Kuurne

Op 11 juni 2022, over deze onderwerpen: 4. Visie op economie en handel

Het Kuurnse gemeentebestuur ondersteunt ondernemerschap: we willen nieuwe handelaars aantrekken, pop-ups promoten en de leegstand in onze handelskernen aanpakken. Bovenal moet de Kuurnenaar zijn/haar ondernemers opnieuw kennen. Dat wordt de inzet van de komende drie jaar lokaal economisch beleid in onze gemeente.

Bram Deloof, schepen van Lokale Economie en Ondernemen: “De trein van de e-commerce stopt niet. Het wordt zaak het juiste moment af te wachten en er als ondernemer op te stappen en de voordelen mee te pikken. Toch wordt niet alles digitaal. En daar zet hem nu juist de meerwaarde van een Kuurnse zelfstandige. De beleving in de winkel, de op maat uitgewerkte service en de klantenbinding vind je niet zomaar via internet, maar wel ter plaatse in de winkels van onze handelaars. Het lokaal bestuur gaat ondernemers samenbrengen om ervaringen te delen en samen de volgende stappen te zetten richting één gemeenschappelijk doel: Kuurne levendig maken dankzij een ondernemingsvriendelijk klimaat!