Kuurne steunt holebi's met regenboogvlag

Op 17 mei 2013

Voor de eerste keer hangt Kuurne op de Internationale Dag tegen Homo- en Transfobie een regenboogvlag aan het gemeentehuis. Op voorstel van de N-VA maakt het bestuur werk van een ‘regenboogbeleid’.

‘Met kleine maatregelen kan onze gemeente haar steentje bijdragen aan de maatschappelijk aanvaarding van holebi’s’, zegt N-VA-gemeenteraadslid Charlotte Debeuf. Ze overhandigde symbolisch de regenboogvlag aan burgemeester Francis Benoit (CD&V) en schepen van Gelijke Kansen Frans Ramon (Groen).

Het bestuur steunt het voorstel en belooft maatregelen te nemen. ‘Wij hechten veel belang aan gelijke kansen. Zo werken er heel wat holebi’s voor de gemeente. We willen daar nu nog een stap verder in gaan,’ zegt burgemeester Benoit. ‘Naast het ophangen van de regenboogvlag gaan we ook meer informatie verspreiden via de gemeentelijke kanalen, aandacht besteden aan het holebihuwelijk en lokale initiatieven ondersteunen’, besluit Ramon.