De gemeentescholen dragen hun steentje bij aan de ontharding

Op 5 december 2023, over deze onderwerpen: Onderwijs
Kirsten Coucke - Ontharding

Kuurne investeert in een nieuwe speelplaats voor de gemeentelijke Centrumschool. 4400 Vierkante meter beton verdwijnen voor een natuurrijke, ontharde speelplaats waar water, biodiversiteit, leren en spelen een nieuwe invulling krijgen. Vlaams onderwijsminister Ben Weyts investeerde 160 000 euro in dit project. Daarnaast maakt de school deel uit van het project “Groenblauwe Parels” bij het Departement Omgeving van onze Minister Zuhal Demir en ontving ook via deze weg een subsidie om speelplaatsen te ontharden. Ook onze nieuwe school op de renbaansite zal ook worden omringd door veel groen. N-VA-bestuurslid Kirsten Coucke: “Het ontwerp ziet avontuurlijk uit. Het zal een uitdaging zijn voor leerkrachten en ouders om 'vuile' kindjes te hebben. Ik kan alleen maar enthousiast zijn over zo een project. Kinderen in beweging, klaar om fantasievolle vrije momenten te creëren. Een prachtige uitdaging voor leerkrachten om les te geven in de natuur.”