Steun samen met de N-VA ook dit jaar Music For Life!

Op 12 december 2017
De Warmste week

Net als de vorige jaren steunt de N-VA ook dit jaar Music For Life, de goede doelenactie van Studio Brussel. Maak samen met alle N-VA-afdelingen van de voorlaatste week van 2017 opnieuw ‘De Warmste Week’!

Dit jaar bundelen de provincies de krachten en steunen we twee goede doelen!

Eerst en vooral is er vzw Hartekamp. Hartekamp organiseert een jaarlijks zomerkamp, weekends en uitstappen voor kinderen die dagdagelijks medische zorgen nodig hebben. Zij bezorgen hen een onvergetelijke vakantie waar ze energie uithalen, grenzen verleggen en soms jaren later nog over spreken. Niet hun ziekte of handicap staat centraal, maar wel het zorgeloos plezier maken, met “gelijkgestemde” vriendjes.

Hartekamp
Oorspronkelijk organiseerde VZW Hartekamp vakanties voor kinderen met een aangeboren hartafwijking. Sedert vele jaren kunnen ook kinderen met andere aandoeningen zoals bijvoorbeeld diabetes, epilepsie, dwarslaesie, reuma, spina bifida, nierproblemen of sociaal minder bedeelde kinderen mee op kamp. Ook mentaal gehandicapte kinderen krijgen de kans om eens goed uit de bol te gaan.

De cijfers spreken voor zich: het eerste kamp telde welgeteld 17 deelnemers, vandaag kan VZW Hartekamp aan 90 langdurig zieke kinderen een aangename vakantieweek bezorgen. Meer info op: http://www.hartekamp.be/cmsms/

Ook voor vzw Zonnebloemblaadjes wil de N-VA zich inzetten.

Dit is een vereniging die zich inzet voor de integratie van kinderen en jongeren met een handicap van 6 tot 18 jaar. Met de hulp van enthousiaste vrijwilligers en sponsors bezorgen wij hen elk jaar opnieuw een onvergetelijk zomerkamp. De groep bestaat hoofdzakelijk uit kinderen en jongeren met een handicap (fysieke en/of licht-mentale handicap). Ook hun broertjes of zusjes kunnen deelnemen aan onze activiteiten.

zonnebloemblaadjes
Naast het kamp houden de leden gedurende het jaar contact met een aantal kleinere activiteiten. Er zijn twee weekends voor de jongeren en in het najaar is er ook de Happening waar kinderen en ouders samenkomen om leuke herinneringen aan het kamp op te halen. Verder info te vinden op: http://www.zonnebloemblaadjes.be/

Chocoladestokjes om een lekkere mok chocomelk mee te maken!

Ideaal om de koude winteravonden door te brengen met je kleinkind, ouders, vrienden! Je neemt een warme tas melk, je draait je chocoladestokje erin rond zodat de chocolade smelt en in een oogwenk heb je een lekkere tas chocomelk van verse, échte chocolade!

Chocoladestokjes
Je kan deze chocoladestokjes verkopen op de markten, in de winkelstraat, op reeds bestaande N-VA -activiteiten,… Maar je kan ze ook uitdelen als cadeautje aan de gasten van uw nieuwjaarsreceptie, geef een pakje aan een nieuw lid, dank je eigen vrijwilligers en bestuursleden, gebruik het als een stok achter de deur om op huisbezoek te gaan, ...

Een pakje bestaat uit twee chocoladestokjes. Eén van pure en één van melkchocolade.

Deze zijn te koop op de Kerstmarkt van Kuurne op zaterdag 18 december 2017