Nachtelijke flitscontroles

Op 2 juni 2013

"Politiezone Vlas .heeft slechts één flitswagen, waardoor het aantal flitscontroles beperkt is", aldus korpschef Stefaan Eeckhout. "Komt daarbij dat tot voor kort slechts één iemand de knowhow had om de apparatuur te bedienen. Die dame kan dus niet altijd ingezet worden. Het goede nieuws is dat er intussen enkele anderen dezelfde opleiding volgden en we nu over meer mensen beschikken om flitscontroles uit te voeren. Ook 's nachts."

"Wat de verkeerspolitie betreft: één motard is fulltime bezig met Kuurne, al kan ik niet ontkennen dat er soms strubbelingen zijn. Zaak wordt om zo snel mogelijk samen te zitten met burgemeester Francis Benoit om alles uit te klaren." Dujardin vroeg zich tot slot nog af waarom het strafregister recent werd overgeheveld naar de stad. "Dat is niet recent gebeurd, maar een tijd geleden", aldus Eeckhout. "Dat zorgt trouwens niet voor problemen.  Het is niet omdat de stad dit nu behartigt, dat we niet meer zien of iemand gezocht wordt of niet verzekerd rondrijdt."