N-VA Kuurne maakt eerste namen voor gemeenteraadsverkiezingen bekend

Op 16 juli 2012

N-VA, dat in Kuurne voor het eerst alleen naar de kiezer trekt, maakte al enkele namen voor op de verkiezingslijst bekend. Voorzitter van het Braderiecomité, Johan Bossuyt is lijsttrekker, terwijl schepen Eric Lemey de Kuurnse N-VA lijst zal gaan duwen. Nicole Piepers, gemeenteraadslid en voormalig OCMW-voorzitster, staat tweede, en OCMW-raadslid Bram Deloof derde.

Rapper dan de ezel

Lijsttrekker Johan Bossuyt (55) is nieuw in de politiek, maar hij is wel al jaren lid van de sportraad en van de verkeers- en handelscommissie. Hij is gekend als medeoprichter en -organisator van 'Rapper dan een ezel' en voorzitter van het Braderiecomité. Hij werkt als pedagogisch adviseur. Hij gaf les in de Centrumschool en was directeur in het gemeentelijke onderwijs.

'Met N-VA willen we Kuurne aantrekkelijker maken om te wonen, te werken en te ondernemen. Zo willen we extra kansen geven aan de versteviging van het sociale weefsel via het sterke verenigingsleven en via de wijk- en straatcomités. Zij vormen het kloppende hart van de gemeenschap en brengen mensen samen', aldus Bossuyt.