N-VA Kuurne heeft nieuwe voorzitter en ondervoorzitter en het zijn geen onbekenden

Op 28 maart 2022
Johan en Guido

N-VA Kuurne heeft een nieuwe voorzitter en ondervoorzitter. Johan Bossuyt (64) en Guido Meyfroidt (68) zullen die rol de komende jaren op zich nemen. “We willen goed samenwerken aan het krachtig beleid”, zegt Johan Bossuyt, voorzitter van N-VA Kuurne.

Vorige week werden de kersverse voorzitter en ondervoorzitter voorgesteld. Johan Bossuyt (64) en Guido Meyfroidt (68) werden door de Kuurnse N-VA leden verkozen.

“Op 31 december eindigde mijn mandaat als schepen en werd ik gemeenteraadslid”, vertelt Johan Bossuyt, nieuwe voorzitter van N-VA Kuurne. “Sinds 2013 maken we in Kuurne deel uit van de meerderheid, realiseren een sterk beleid en werken we goed samen. Ik wil me, samen met mijn team, verder nog sterk inzetten voor N-VA en voor Kuurne. De uitdaging is groot. We willen een sterk N-VA team uitbouwen waarmee we de verkiezingen van 2024 kunnen voorbereiden.”

Guido Meyfroidt was al actief als bestuurslid en penningmeester voor N-VA Kuurne. “Het mandaat van ondervoorzitter kan niet gecombineerd worden met dat van penningmeester”, zegt de nieuwe ondervoorzitter. “Die rol zal nu door iemand anders ingevuld worden. Ik kijk er naar uit om met Johan en het team samen uitdagingen aan te gaan.”

Het Nieuwsblad - Jels Devlaminck -  foto: JDK
28 maart 2022