Kuurnse culturele infrastructuur wordt kindvriendelijk

Op 20 december 2011

Kuurnse culturele infrastructuur wordt kindvriendelijk

Nicole Piepers (gemeenteraadslid N-VA) en Bram Deloof ( OCMW raadslid N-VA en voorzitter beheersorgaan) bij recent geïnstalleerd verzorgingstafel in zaal Hoeve Vandewalle

De drie culturele zalen in Kuurne werden, op voorstel van N-VA Kuurne, uitgerust met een verzorgingstafel voor baby’s. In zowel de Sint-Pieterszaal, de KUBOX als op Hoeve Vandewalle wordt in de sanitaire voorziening een verzorgingstafel voor baby’s geïnstalleerd.

Bestuurslid voor N-VA en tevens voorzitter van het beheersorgaan Bram Deloof: “Met N-VA vinden wij een gezinsvriendelijke gemeente belangrijk en ik ben dan ook tevreden met deze investering.  De 13.000 inwoners van Kuurne mogen trots zijn op zijn gebruiksvriendelijke culturele infrastructuur. Deze heeft  tijdens de laatste 5 jaar een grote facelift  ondergaan. De algemene voldoening bleek uit een unieke enquête.  180 Kuurnse verenigingen werden bevraagd  over de gebruiksvriendelijkheid en de toestand van de gebouwen en ondersteuning.”

Verdere geplande investeringen zijn het installeren van de goedgekeurde lichtophangingsstructuur in zaal Kubox en ook, dankzij de bevoegde schepen, het aankopen van een mobiele leskeuken. Het succes van de vele kookprogramma’s en dito boeken, krijgt zo zeker een vervolg binnen de Kuurnse verenigingen.

Uit de enquête blijkt dat de De Kuurnse verenigingen de nodige aandacht vragen voor isolatie, podiummogelijkheden, polyvalente geluidsophangingssystemen, heldere akoestiek en goed uitgebouwd sanitair en verwarming in Hoeve Vandewalle. Momenteel werken wij aan een uitgewerkt voorstel om dit globaal aan te pakken, maar de uitvoering zal niet meer voor deze legislatuur zijn.

Nicole Piepers (gemeenteraadslid N-VA): “Dankzij de hoge activiteitsgraad van de Kuurnse verenigingen en een mooi bezet cultuurprogramma, is de bezetting van onze zalen groot. De verscheidenheid aan activiteiten leidt tot het aantrekken van alle bevolkingsgroepen, inclusief de allerkleinsten uit Kuurne en omstreken.”

Het beheersorgaan heeft als doel de gemeenteraad en het college bij te staan bij het beheer van de gemeentelijke culturele infrastructuur. Het adviseren richt zich op alle aspecten van het beheer (inrichting, uitrusting, organisatie) en het opstellen van een beleidsplan.

Bram Deloof